Forløbsbeskrivelse

Et forløb vil typisk bestå af 5 - 7 møder og strække sig over 4 – 6 måneder

Observation
Vejleder observerer i klassen – typisk 30-45 min. Det er hensigtsmæssigt, at der observeres hos én af de faste voksne som også deltager i forløbet. Det vurderes løbende, om der er behov for yderligere observationer undervejs i forløbet.

Opstartsmøde
Her deltager en ledelsesrepræsentant, en medarbejder fra skolens RC/PLC, kompetencecentermedarbejder samt hele teamet for at få en så nuanceret afdækning af sagen som muligt. Fokus her er at skabe et godt udgangspunkt for samarbejde ift. indsats og proces samt at sikre, at indsatser får et efterliv på skolen.

På opstartsmødet vil der være fokus på at afdække elevressourcer, belastninger og undtagelser, hvad teamet ønsker hjælp til, hvilke indsatser der tidligere er afprøvet, samt at sikre et tydeligt forældre- og elevperspektiv.

På baggrund af observation og opstartsmøde udarbejdes en samarbejdsaftale som fungerer som en dynamisk kontrakt mellem skole og kompetencecenter.

Arbejdsmøderække
Her deltager teamet samt RC/PLC-medarbejder sammen med kompetencecentermedarbejderen. Her vil vi i samarbejde og med fokus på afstemthed tale ind i specifikke mål og tiltag, som afprøves imellem møderne.

Evalueringsmøde
Her deltager ledelsesrepræsentant, RC/PLC-medarbejder, team samt kompetencecentermedarbejder. Der evalueres på de opstillede mål, herunder de forskellige indsatsers effekt hos børnegruppen og/eller den elev indsatsen har været rettet imod. Fremadrettede fokusområder og konkrete indsatser afstemmes. Det drøftes og afklares, hvordan der kan arbejdes med at sikre efterliv (hvilke opgaver har team, RC/PLC, ledelse?).