Teknologi i undervisningen 2024

Igen i år den 9. april 2024 har Skolen i Charlottegården deltaget i en spændende og interessant fremvisning af nogle af de projekter, som eleverne på 5. og 6. årgang har arbejdet med på tværs af fag indenfor teknologi.

Fremvisningen blev arrangeret i samarbejde med en anden skole, hvilket gav eleverne mulighed for at præsentere deres arbejde for hinanden og udforske nye aktiviteter ud over dem, de allerede kendte.

Desuden var der besøg udefra med en række voksenstyrede aktiviteter. Eleverne kunne blandt andet udforske FN's verdensmål i form af et 'escape room', hvor mobiltelefonen også spillede en rolle, samt skabe deres egne alien-plakater på computer ved hjælp af kunstig intelligens.

Skolen præsenterede også, hvordan teknologien 'green screen' kan anvendes til at placere sig selv i en helt anden baggrund, såsom at fortælle om Australien, mens man visuelt står midt i Sydney. En klasse fremviste deres egne musikvideoer og delte tips om, hvordan man selv kan lave en. Her blev der anvendt redigeringsværktøjer til både lyd og billede.

Eleverne kunne også udforske fysiske kodningsaktiviteter med skumbrikker og store papir-"tegn", der krævede både fysisk aktivitet og kreativ tænkning, samtidig med at de fik en forståelse for kodningens grundlæggende elementer gennem materialet 'Let's go Code'. En anden klasse havde arbejdet med at skrive tekstbobler og lave tegneserier i det særlige program Pixton.

Det var endnu en dag fyldt med spændende oplevelser og læring inden for teknologi og den digitale verden."

Teknologi 1

Teknologi 2