Supporttilbud til skoler, afdelinger RC/PLC og ledelser

Charlottegårdens Kompetencecenter tilbyder også support på et bredere og mere organisatorisk niveau på skolerne. I tæt samarbejde med de respektive skolers ledelser, udbyder kompetencecenteret blandt andet oplæg, kurser og workshops ifm. eksempelvis pædagogiske dage, forberedelsesdage og lign.  Omdrejningspunktet er ofte skoleindsatser (lærere eller skole- og KKFO/KLUB-personale). Det kan dreje sig om kompetenceopbygning med udgangspunkt i specifikke pædagogiske greb eller temaer for hele eller dele af personalegruppen. Det kan være sparringsforløb med RC/PLC-teams, som ønsker fokus på både pædagogiske indsatser på skole og i KKFO – og sparring ift. værktøjer der ønskes implementeret bredt. Kompetencecenteret sparrer også ift. systematik, arbejdsgange og indsatsers efterliv med eksempelvis RC/PLC og ledelse.

Eksempler på specifikke temaer: Jf. Supporttilbud ift. enkelte børn, børnegrupper, klasser og årgange