Morgensang hver fredag

På Charlottegården er der morgensang for eleverne i indskolingen og på mellemtrinnet hver fredag. Det foregår efter en helt fast rutine, hvor man altid starter og slutter på samme måde. Og indimellem er der forskellige spændende indslag, som kan være fra både fra lærere, pædagoger og elever. Her synges blandt andet sange akkompagneret af klaver, der kåres ”sjove rekorder” af alle mulige slags, som eleverne har været optaget af: Lige fra indsamling af insekter til mål i træk i basket kurven. Der fortælles gode historier, om alt fra hvorfor der er forskellige sange, vi synger til Sankt Hans til fascinerende naturfaglige emner. Et barn øver sig i ugen op til morgensamlingen på et lille klokkespil, der angiver næste aktivitet. Hvem der ”har æren af at spille på klokkerne” trækkes i en lodtromle med børnenes navne hver uge. Det er altid et spændende øjeblik, som børnene glæder sig til.

Morgensang