Retningslinjer for taxakørsel

Eleven skal stå klar ved taxaen senest 5-10 minutter før aftalt afhentningstidspunkt på hjemadressen, da taxaen kan ankomme +/- 5-10 minutter før/efter aftalte tidspunkt.

Hvis eleven ikke er klar til at komme med taxaen om morgen fra hjemadressen, skal forældrene selv sørge for, at deres barn kommer i skole. Der kan ikke bestilles en ny taxa.

Hvis en taxa kører forgæves på hjemadressen om morgen, afbestilles returkørslen automatisk. Forældrene skal kontakte skolen og melde, at barnet kommer for sent i skole. Forældrene skal også selv kontakte taxaselskabet på tlf. 45954456 og bede om, at returkørslen om eftermiddagen genaktiveres.

Kommer taxaen ikke til aftalt tidspunkt kontakter forældrene taxaselskabet på tlf. 45954456.

Forældre skal selv afmelde taxaselskabet på 45954456 ved ferie, sygdom m.m. Husk også at kontakte taxaselskabet, når eleven igen er blevet rask. Raskmeldingen skal ske senest dagen før.

Hvis barnet skal meldes ud af taxaordningen permanent, f.eks. hvis barnet bliver selvtransporterende, skal skolens kontor altid kontaktes.

Hvis der skal laves permanente ændringer i taxakørsel, som f.eks. ændringer i kørselstidspunkt, adresse m.m., skal forældrene kontakte skolens kontor på tlf. 35303130 senest 3 dage før ændringen skal træde i kraft. Dog kan der ikke laves ændringer ved læge/tandlæge besøg, legeaftaler m.m. Her skal forældrene selv sørge for kørsel.

Der er udbudt faste taxatider kl. 12.05, 13.05, 13.50, 14.50, 16.00 og 16.30. Man kan som udgangspunkt ikke få taxatider uden for disse, men hvis der foreligger en særlig grund kan man forsøge at gå i dialog med barnets pædagoger og lærere. Vi anbefaler, at man ikke ændrer taxatider for hyppigt, da dette kan give problemer i koordineringen hos taxaselskabet. På Skolen i Charlottegården er der aktiviteter i tidsrummene mellem taxakørsler. Hyppige skift af taxatider og ved taxatider uden for udbuddene betyder, at voksne skal gå til og fra de pædagogiske aktiviteter med børnene.