Modtagelse af nye elever

Velkommen nye elever og forældre

Vi glæder os til at modtage jeres børn. Første skoledag er mandag den 7. august 2023 for elever fra 1.-10 årgang og onsdag den 9. august 2023 for elever i 0. klasse, med mindre andet aftales særskilt.

Hvis barnet har en plads i KKFO’en vil det have plads fra den 1. august 2023. Vi vil selvfølgelig skabe det bedst mulige tilbud for barnet, hvis der er behov for pasning fra 1. august. Det er vores klare erfaring, at barnet får den bedste start, hvis barnet kan begynde på den dag, hvor skolen starter.

Barnet vil blive modtaget af de nærmeste voksne i den faste fysiske ramme og med sine kommende klassekammerater.  Skal barnet starte inden selve skolestarten er det ferieperiode for personale og børn, og derfor vil et barn, der starter inden skolestart opleve det som et ekstra skift.

Sådan tager vi imod nye elever

• Fælles forældremøde for forældre til nye elever. Dette møde er uden børn.
  • Invitation til individuelle overleveringsmøder – udsendes til forældre i e-Boks. Dette møde er uden børn.
  • Elevens besøg på skolen – aftales med forældre på det individuelle overleveringsmøde.
  • Personalets besøg på afgivende daginstitution eller skole – aftales på det individuelle overleveringsmøde.

Hvis der er spørgsmål, som ikke bliver besvaret af ovenstående, er I velkommen til at kontakte skolens kontor på cha@kk.dk. I kan også ringe til kontoret på tlf. 35303130 i kontorets åbningstid, som er mandag til torsdag fra kl. 8:00 – 15:00 og fredag fra kl. 8:00 – 14:00.
(Telefonerne er lukket mellem 11.30-12.00 alle dage)